Sadhana

Beskrivning av sadhana
Sadhana betyder självövervinnelse och är något vi väljer att göra regelbundet för att öka vår medvetenhet. Sadhana utförs allra helst på morgonen under de så kallade nektartimmarna mellan klockan fyra och sju. Då är allt tyst och stilla och effekten av yoga och meditation är som störst. Börja gärna morgonen med att massera in din kropp med mandelolja för att sedan duscha kallt. Denna vitaliserande procedur kallas ishnaan och ökar cirkulationen ut i minsta blodkärl.

Aquarian sadhana består av Japji, en balanserande mantratext som reciteras under ca. 20 min, ett yogapass och 62 minuters mantrameditation. Du rekommenderas att göra sadhana under 2½ timme, men även en kortare stund har god effekt. Att det blir en fast rutin är det viktigaste. Ett regelbundet utövande av sadhana – trots frestelsen att låta bli – innebär att du växer i viljekraft, självtillit och i förmågan att koncentrera dig.

 Datum  Tid  Lärare

Söndagar  2024

1 under vårtermin och 1 under hösten

 07.00 – 09.30 Eva Lilliecreutz och andra

Du är varmt välkommen tidigast 5 minuter innan passet börjar!

Förberedelse: Ät ingen frukost innan sadhana, men drick gärna te eller varmt vatten. Ta gärna med en vattenflaska.

Förkunskaper: Att delta på en sadhana passar dig som går eller har har gått en eller flera kurs i Kundaliniyoga. Instruktionerna till varje övning är kort och den som leder sadhana deltar såväl i yogapasset som i mantrameditationen.

Investering: 100 kr eler frivillig donation. Överskottet går till vår projekt ”Raising Vibrations” i samarbete med Östergötland Stadsmission och Kvinnojouren Ellinor.

Swish: 1236794143

Anmäl din intresse till helen@yogakraft.se eller boka på Bokadirekt